1.1.
A Praxis-H Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
(székhely: 1063 Budapest, Szinyei Merse utca 10. alagsor 2. ajtó,
Cégjegyzékszám: 01-09-880726,
Adószám: 13936532-2-42,
képviseli: Farkas Levente,
a továbbiakban: „Szolgáltató”),
valamint a Szolgáltató által nyújtott, magánúton finanszírozott egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”, Szolgáltató és Ügyfél együtt: „Felek”) között létrejött egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésre (a továbbiakban: „Szerződés”) – a Felek eltérő tartalmú külön írásbeli megállapodása hiányában – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) az irányadóak.
1.2.
A magánúton történő egészségügyi szolgáltatás igénybevételével a Szolgáltató és az Ügyfél között szolgáltatási szerződés jön létre, amelynek alapján a Szolgáltató az Ügyfél részére díjfizetés ellenében egészségügyi szolgáltatásokat nyújt.
A díjfizetés a mindenkor hatályos árlista szerint történik.
Az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételével elismeri, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, tudomásul vette, és az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
2.1.
A Szolgáltató a hatályos jogszabályok, az orvosi szakmai protokollok betartása mellett, valamint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint egészségügyi, orvosi szolgáltatásokat nyújt az Ügyfél részére.
2.2.
A Szolgáltató kijelenti, hogy az egészségügyi szolgáltatás teljesítéséhez rendelkezik az illetékes hatóság által kiadott működési engedéllyel, a szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, valamint a tevékenységére vonatkozó szakmai felelősségbiztosítással.
2.3.
A Szolgáltató tevékenységét alkalmazottai és külön szerződéssel igénybevett közreműködői útján látja el.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítése során közreműködőt igénybe venni, akiknek tevékenységéért a Szolgáltató – mint a szolgáltatás nyújtója – felelősséget vállal.
2.4.
Az egészségügyi szolgáltatás igénybevételének helyszíne:
1066 Budapest, Andrássy út 46. 1. emelet 9.
2.5.
Az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele során a Felek együttműködésre kötelesek.
Az Ügyfél köteles a Szolgáltatót és a közreműködő orvost minden olyan körülményről tájékoztatni – így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről –, amely a kórisme felállításához, a kezelési terv elkészítéséhez vagy a beavatkozások biztonságos elvégzéséhez szükséges.
Az Ügyfél tájékoztatási kötelezettsége kiterjed minden olyan tényre, körülményre – így különösen fertőző betegségekre, foglalkozás végzését kizáró megbetegedésére, állapotra –, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti.
Amennyiben az Ügyfél e tájékoztatási kötelezettségének nem, vagy csak részben tesz eleget, úgy az ennek elmaradásából eredő következményekért a Szolgáltatót, illetve a Szolgáltató által szerződéssel igénybevett közreműködő kezelőorvost sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.
2.6.
Az Ügyfél kijelenti, hogy a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatást szabad akaratából és önrendelkezési jogának biztosítása mellett veszi igénybe.
Tudomásul veszi továbbá, hogy a beavatkozásokhoz külön írásos beleegyezése szükséges.
3.1.
A Szolgáltató kötelezettséget vállal a szolgáltatások szakszerű nyújtására a hatályos jogszabályok, szakmai irányelvek és etikai szabályok betartásával.
3.2.
A Szolgáltató a szolgáltatásokat az alábbi helyszíneken nyújtja:
Az adott szakrendelés pontos helyszínéről az Ügyfél a visszaigazoló tájékoztatóban kap részletes információt.
3.3.
A Szolgáltató rendelési ideje:
3.4.
A Szolgáltató fenntartja a jogot a rendelési rend bármikor, előzetes bejelentés nélkül történő módosítására.
Rendelési idő módosítás esetén annak tényét a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a módosítás hatályát követő 5 munkanapon belül köteles közzétenni saját vonatkozó weboldalain (www.oktogonmedical.hu), valamint az érintett rendelési helyeken kifüggeszteni, ezzel tájékoztatva az Ügyfelet.
3.5.
A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtásáért díjazásra jogosult.
Az Ügyfél köteles a mindenkor hatályos díjjegyzékben foglalt díjakat a Szolgáltató részére határidőben megfizetni.
A díjak az Ügyfél számára a szolgáltatás igénybevétele előtt megismerhetők.
4.1.
A Szolgáltatás igénybevétele az Ügyfél részéről előzetes bejelentkezést igényel, amely az alábbi módokon történhet az Oktogon Medical Centerben:
4.2.
Az Ügyfél lehetőség szerint az előre egyeztetett időpont előtt legalább 5 perccel köteles megjelenni a szolgáltatás helyszínének recepcióján, és jelezni érkezését.
A Szolgáltató a bejelentkezést, adatrögzítést és adategyeztetést követően nyújtja az Ügyfél részére az igényelt szolgáltatást.
Az Ügyfél a foglalt időpontot legkésőbb 24 órával a vizsgálat vagy kezelés megkezdése előtt jogosult díjmentesen lemondani vagy módosítani.
A határidőn belüli lemondás vagy meg nem jelenés esetén a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás díjának felszámítására.
5.1.
A Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás társadalombiztosítási finanszírozással (NEAK) nem rendelkezik, így azt az Ügyfél díj megfizetése ellenében veheti igénybe.
5.2.
A Szolgáltató mindenkor hatályos árlistája elérhető:
5.3.
A Szolgáltató jogosult árlistáját egyoldalúan módosítani, amelyről az Ügyfeleket az árlista közzétételével tájékoztatja.
5.4.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az általa igénybe vett Szolgáltatáson túl a kezelőorvos további szolgáltatások igénybevételét indikálhatja.
Amennyiben az Ügyfél ezeket a további szolgáltatásokat is igénybe veszi, köteles azok ellenértékét is megfizetni. A díjakról az Ügyfél az elvégzés előtt tájékoztatást kérhet az 5.2. pontban megjelölt módokon.
5.5.
Az Ügyfél a Szolgáltatás ellenértékét az alábbi módokon fizetheti meg:
Egészségpénztári kártyával közvetlen fizetésre nincs lehetőség. Az Ügyfél kérésére a Szolgáltató a díjról olyan számlát állít ki, amely az Ügyfél által megadott egészségpénztár nevét és tagsági számát tartalmazza.
Az Ügyfél a számla ellenértékét közvetlenül a Szolgáltató részére készpénzben vagy bankkártyával köteles kiegyenlíteni.
Nem egészségügyi jellegű szolgáltatások esetén (pl. hajgyógyászat, hajdiagnosztika, lézeres hajkezelések, arckezelések, IPL szőrtelenítés, vitamin infúzió kezelés) a számla egészségpénztár nevére nem kerül kiállításra, és biztosító felé sem elszámolható.
5.6.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a díjfizetés elmulasztása esetén a Szolgáltató jogosult követelését polgári jogi úton érvényesíteni.
6.1.
A Szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, kérdések vagy reklamációk ügyében az Ügyfél az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeket veheti igénybe:
Az Ügyfélszolgálat feladata a tájékoztatás nyújtása, valamint az Ügyfél panaszának, észrevételének fogadása és továbbítása a Panaszkezelési Szabályzatban rögzített eljárás szerint.
Az Ügyfél panaszát a Panaszkezelési Szabályzatban foglaltak szerint teheti meg.
A szabályzat elérhető a honlapon ide kattintva, és a rendelő recepcióján.
Az adatkezelés részletes szabályait az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza, amely elérhető a honlapon és a rendelők recepcióján.
9.1.
A jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi magán-egészségügyi szolgáltatására kiterjed, és általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Szolgáltató és az Ügyfél közötti egyedi megállapodás eltérően nem rendelkezik.
9.2.
A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF módosítására. A módosítás hatálybalépéséről a Szolgáltató a honlapján közzétett tájékoztatással, valamint a rendelőben kifüggesztve értesíti az Ügyfeleket.
10.1.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó hatályos jogszabályok az irányadók.
10.2.
A jelen ÁSZF 2025. augusztus 27. napján lép hatályba, és visszavonásig, illetve módosításig érvényes.